Android Uitility – Presentation

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Android Uitility has been developed to answer this question :

How to deploy a Build on several devices simultaneously ?

Limits of the BUILD and RUN from Unity

Unity has no multi-device management and the only solution is Build and Run.

 

It works perfectly (and is suitable in most cases) but it has two majors disadvantages :

 

  • It deploys your application only on the first device encountered
  • It requires the rebuild each deployment of your application !

 

As the time varies greatly from one application to another, you can imagine the waste of time if your application is big.

 

this limits are particularly sensitive to :

 

  • A multiplayer game requiring multiple devices (and therefore need the same version of the game).
  • Test on different screen ratios. (Smartphone 16:9 et Tablet 4:3).

 

it is to overcome these disadvantages we created Android Uitility.

Android Uitility

Android Uitility allows:

 

  • Use the same Build for all the devices you want.
  • Deploy your application on as many devices as you have USB port.
  • Display logs in real time on Unity. 
  • Display logs of your application directly on the application of your devices.

 

In others words : Android Uitility, it is a comfort and a considerable time saving for deployment and debugging of your future android productions !

 

Available now on the Unity Asset Store  !

 


androiduitility

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A l’origine, Android Uitility a été développé pour répondre à cette question :

Comment déployer une build sur plusieurs devices Android simultanément ?

Les limites du BUILD and RUN de Unity

Unity n’a aucune gestion du multi-device et la seule solution reste le Build and Run.

 

Il fonctionne parfaitement (et convient dans la plupart des cas) mais possède deux gros défauts :

 

  • Il déploie votre application uniquement sur le premier device rencontré.
  • Il oblige le rebuild à chaque déploiement de votre application  !

 

Le temps d’une build variant largement d’une application à l’autre, je vous laisse imaginer la perte de temps si votre application est volumineuse !

 

Ces limites sont particulièrement sensible pour :

 

  • Un jeu multijoueur requérant plusieurs devices (et qui réclament donc la même version du jeu).
  • Tester sur des ratios d’écran différents. (par exemple Smartphone 16:9 et Tablette 4:3).

C’est pour pallier à ces défauts que nous avons créés Android Uitility !

Android Uitility

Ce que permet Android Uitility :

 

  • Utilisez la même Build pour tout les devices que vous souhaitez.
  • Déployez votre application sur autant de devices que vous avez de port USB.
  • Affichez la log en temps réel sur Unity
  • Affichez la log de votre application directement sur l’application de votre device.

 

En d’autres termes : Android Uitility, c’est un confort et une économie de temps non négligeable pour Le déploiement et le debug de vos futures applications Android !

 

Disponible maintenant sur l’asset store d’Unity !